Het Dak van 't PAKT

Wellicht bent je bekend met PAKT; industriële pakhuizen die zijn omgetoverd tot creatieve werkplekken in het Groen Kwartier. Onze school is ingestapt in 'Het Dak van PAKT', de stadsboerderij die is opgezet op het dak van deze panden. Met kippen, karpers, bijen, fruitbomen en 800 m2 moestuin is hier genoeg te zien en te ontdekken voor de kinderen van onze school.

Op deze grootste daktuin van ‘t Stad zullen de leerlingen van ons 3e leerjaar het hele schooljaar in projectvorm met de creatievelingen van 'Het Dak' leren tuinieren, experimenteren, composteren, koken met seizoensgroenten enzovoort. Via workshops ontdekken ze bijvoorbeeld:

• waarom seizoensgebonden en lokaal eten belangrijk is
  • welke impact ons eetgedrag heeft op ons milieu
  • het belang van kringlopen sluiten
  • op welke manier zij zélf iets kunnen veranderen

De andere klasjes zijn steeds welkom om mee te helpen met wieden, oogsten en het eten van onze producten!

DeGeleBallon_zonnebloem

Buurtcommissie

Wij vinden het belangrijk dat onze school onderdeel is van onze buurt Wijk Haringrode. Onze lessen en activiteiten vertrekken vanuit de buurt, de stad en de wereld. Daarom hebben wij meerdere samenwerkingen in en rond de school en maken we gebruik van het aanbod in de buurt.

Samen met de scholen van onze wijk, Buurtsport, de wijkcoördinator en Het Huis van het Kind vormen wij een hecht buurtcomité die zorg draagt voor de wijk. Zo organiseren we samen de Verkeersweek, de Milieuweek, doen we als school mee aan de buurtpoets en dragen op die manier een steentje bij aan de wereld om ons heen.

DeGeleBallon_verkeersfluostoet